Elliott 770 Blog

Hírek, beszámolók az Elliott 770 osztály életéből

Kenese ODT 2019 beszámoló

2019.05.07. | Ádám | Beszámolók

Azt hittétek, kipukkadt a sztorilufi, mi? Tegye fel a kezét aki már lemondott a világraszóló beszámolómról. Mindjárt gondoltam. A hétvége után a flottán belül többen is kedvesen jelezték, hogy „na mi a l☺f@sz van a bloggal?” Bevallom jól esett, hogy fennmaradt az érdeklődés, de pont leszartam. ☺ Ekkor hívott fel Russel Coutts könyörögve, hogy írjak már valamit.. Srácok! Én tudom, hogy mindent elkövettek, hogy meggyőzzetek, de minden jöttmentnek ne adjátok már meg a privát telefonszámomat!!! ☺

Bocs mindenkitől, hogy ennyire megkésve, de a múlt hetem finoman szólva is hektikus volt. Ennek viszont az a pozitív folyománya, hogy rövidebb leszek az emlékek megkopása miatt. Ami az első futamokat illeti, amúgy is elmondhatom, hogy életemben először csak utaztam a hajón és örültem, ha előrefelé haladunk.. ezért is kértem kis segítséget Ákostól, mert a Nomád jóval közelebb volt az elejéhez, mint mi..  Márkótól pedig azért mert jóval közelebb volt a…. ☺

A tél hosszú volt és nagyon sok változást hozott. Szeretett Bootytime-csapatom négy év kiabálás után most megérdemelt pihenőjét tölti egy szanatóriumban, miközben új kislányt kísérek. Az Emma új kihívás, mind hajó-felkészítés, mind csapatépítés terén. Jó sok munkaórát öltünk Danival, Kásával és Gabesszel, mire használható aljat varázsoltunk. Sajnos rajtunk kívülálló okok miatt nagyon későn kerültünk vízre, így egy bemutatkozó vitorlázással, 90%-ban felkészített hajóval vágtunk neki az első hétvégének, amit persze már nagyon vártunk. Az első komoly „edzésünk” tehát elég mókás szélviszonyok között zajlott, de szerintem ezzel mindenki hasonlóan volt Kenesén. Van előnye is az év eleji zúzónak: gyorsan kiderülnek a gyengeségek mind „humán erőforrás” mind a technika terén, később már nem ezeken fog múlni. Mindenki leporolhatja a reffelés tudományát, az erős szeles manővereket, a vízből mentést, kötélmászást stb..

Szombat reggelre lejött, amit ígértek. Hektikus, pöffös, 20 pluszos combos északi az előző esti frontbetörés kifutójaként. Tudtuk előre, mégis összejött 8 hajó. Áprilisban! Ebből kettő (nem szépítem) kIb@s*0tt messziről: Bébee Fonyódról, valamint új egységünk, a Forza Boglárról. A flotta nevében Köszönjük! Köszöntsük Timiéket is a Lilly Elliott fedélzetén. Ők is megkezdték az első pályaverseny-évadjukat. Nagyon örülünk Nektek is! Sajnos a VuvuzEllát legközelebb bajnokságon láthatjuk, jelenleg Fonyódon szárad. Persze nem kell sokáig mellőznünk a Molnárkákat, mert Csopakon már a Pegazust erősitik. Éljen! Az Unicornis ilyenkor még igazoltan hiányzik, de természetesen várjuk Gyuláékat is minél előbb vissza.

Megemlíteném még, hogy a hétvégére benne volt a 9. egység is a pakliban, de bármennyire is várta Márti és Balázs a Kenese OD-t, sajnos betegség miatt a Bernát most nem tudott velünk lenni.. majd Csopakon!

Futam ..előtt reggeli a büfében Krézi séf ajánlásával: sör-kávé. Jó lesz kettes reffsor helyett!

Ez az apróság ugyanis hiányzik a vitorláról. Még. Nem izgulok, mert sosem használtam még pályaversenyen, valamint jól szokott menni az erős szelezés.. mármint mamutokkal. ☺

Kifutunk utolsók között, a pálya meg elég messze, úgyhogy genakker fel. Komoly pöffök, alig tudjuk uralni. Kemény lesz ez így. Kezdi magát felfújni, már az alapszél is durván tolja. Fel kellett volna tenni a reffelhető fockot.

Mindegy, most már nem kezdünk el átszerelni. Nem nézem be a pályát, itt most csak meg kell próbálni hiba nélkül menni. A rajtot a legtöbb egység komolyan lekési. Feltételezem, hogy technikai okok miatt, vagy csak nem figyelték a jelzéseket. Zavaró lehetett, hogy nem a „szokásos” fekete-fehér Elliott-lobogónk volt használatos, valamint a hangjelzést is esélytelen volt meghallani. A Bébee-t mindenesetre láthatóan a technika ördöge bubozza épp meg. Mint kiderült a grósz-halfej csúszkája engedte el magát. Elindultak, de végül ki kellett menniük a partra szerelni, bukták is az első két futamot.. csakúgy, mint a Lilly Elliott, akiknek mancsaft-logisztikai problémák keserítették az életüket.

Szóval rajt: A Gatto egyedüli kettes reffen kilő. Brutál jól mennek, élesen, uralva a viszonyokat. Mi iszonyat szenvedünk. Gyorsan lehull a lepel. Kevés a kalória. Nem szoktam hozzá, hogy nem súlyos egyéniségekkel vitorlázom. 300 kiló ebben a szélben semmi. Nagyon kellene a kettes reff. Közben a Nomád látványosan gyorsabban jön föl hátulról. 5-en vannak és nagyon élnek. Pulzál a grósz, verítékes menet. Tibiék nagyon elhúznak. Bójavételkor már csak harmadikak vagyunk. Senki nem akar genakkert húzni. Ákos esetében főleg érthető, aki a futam előtt tarkó-fürdőt vett egy spontán halzoláskor. Bár elhagyta a szemüvegét, de lábujjával kapaszkodva végül sikerült magát visszatornászni a hajóba egy gibbon ügyességével. Pillangózunk lefelé 10 csomó környékén. Nem érné meg genyót húzni. Nomád ügyesen felér Tibiékre, mi meg lobogunk utánuk. A második körben már látszik, hogy hiába tartjuk őket hátszélben, a krajc nem a miénk. Kiszállunk a versenyből, ezt most el kell engedni. Gondolkodom, hogy esetleg érdemes lenne kihúzni a sárkányt lefelé, de hamar eldöntöm, hogy az egész nem ér ennyit. Egyre többet nézek viszont hátra.

A Party a nyomunkban és a Forza is egész jól jön. Zalánék nincsenek zavarban, viszont annál inkább lőtávolban. Közben a Nomád legyalogolja a Gattót. Ákos nagyon él. A bójánál már vezetnek. Mi tisztes távolból „élvezzük” az elsők csatáját. Leejtés, irány a cél. Nem rossz a harmadik hely, gondolom. Hajó meghúz, lábgurtni elold, búvár-hátas. A hajó hamar fellúvol, én meg úgy értékelem, hogy van esélyem gyorsabban úszni, mint a hajó sodródási sebessége. Nájn! Amúgy is inkább azzal kéne törődnöm, hogy kiússzak az érkező hajók útjából. Többen is kihalásznának, de intek, hogy megvárom a saját hajót. Végül aztán a motoros vesz fel és tesz vissza az Emmára. A futam így DSQ és vizes vagyok. Fasza kezdet. Gratula viszont a Nomádnak, akik megnyerik a futamot! Utánuk Gatto és a Party. Öcsémék kivételesen csak hárman vannak. Nagy teljesítmény ekkora szélben.

2. Futam

A szél hasonlóan tutul. Rajteljárásnál nincs meg még az összhang, úgyhogy a tökéletes rajt helyett fellúvolva majdnem kettéhasítjuk a rajthajót. Volt izgalom rendesen. Kifordulunk, újra nekiállunk. Ugyanaz a forgatókönyv: A Gatto és a Nomád külön meccset vív, míg Brunner Tomi meg nem irigyli a fürdést. Kirúgja a korlátot tőből és ugrik a vízbe. A többiek kérlelik, hogy ne tegye és nyújtják a kezüket felé. Végül meggondolja magát és kiszáll. Fura csávók ezek, fene sem érti a hülye dolgaikat. ☺

Nem szeretnék elmenni amellett sem, hogy Márkó is fürdött egyet a futamok előtt, csak neki szerencséjére kezében volt a grószshot és sikerült visszamásznia.. bébi-gibbon ügyességgel! ☺

A Nomád összeszedi magát, de ezzel utolérjük. Lefelé pillangózunk, de Ákosék már lapot húznak, és felmegy a spi. Szépen nyomják, de láthatóan nem éri meg.. szerintem. Ők nem így látják, kitartanak, de kissé túlhúzzák. Ezzel gondoltam kiszálltak a versenyből.. de nem. A második körben nagyot hibázunk egy lassú fordulóval. A hajó megáll a manőver közepén és visszafordul. Sokat vesztünk, kissé szét vagyunk esve. Közben a Party ügyesen a part felőli oldalon nagyot hoz. Láthatóan elkapták a fonalat. A bójánál éppen előttük vesszük, de a Nomád már megelőz. Itt már nincs akkora szél, úgyhogy genakker fel. Szépen tartjuk a pálya bal oldalán a Partyt, nem sikerül elénk kerülniük. Látványos, szoros befutó. Gatto unalmas futamon (számukra) simán nyer utcahossszal. Az IsaPur megelőzi a Forzát és bejön ötödiknek.

3. Futam

A szél gyengül. Nagy a tülekedés a rajtvonalon. A Forza bekerül a darálóba, átrendezi a rajtunkat rendesen. Kénytelen vagyok indulás után ejteni, hogy felgyorsuljunk, de szerencsére megjön a várt sichere lee-hatás és kicsúszunk Zalánék elé. Kifordulunk, de nem veszem észre a Bébee-t, akik csúnyán visszaforgatnak. Jön a Lilly is, nem kívánt helyzetbe kerülünk egy szempillantás alatt. Húspogácsa vagyunk a fekete és a sárga buci között. Várj, bocs! Rosszul fogalmaztam. A fekete wrap és a sárga óriásbuci között. ☺ Segítek: Zsófi, Kicsikincs, Krisz.. nem rátok gondolok! ☺

Vergődünk, nagy nehézségek árán kerülünk vissza a boly elejére. A pálya teteje kissé mókás, nem szabad a széleket markánsan meghúzni, mert könnyű eltúlozni. Hiába az elrontott eleje, legrövidebb hajózással ledolgozzuk a hátrányunkat és belső hellyel elsőként fordulunk. Örül a pofám, bár nem tart sokáig a királyság. A szél már kisebb, mindenki genakkert ránt, nagyon jó a csata. Végre uralható körülmények között vitorlázunk. Együtt a mezőny, nagyon élvezetes. Aztán jön a rontás: A kapu előtt utolsó pillanatban a másik oldalt választom, de ez még nincs begyakorolva. Amire lejön a spi, már 200 méter magasságot veszítünk. Elnézést kérek a srácoktól, az én hibám. Oda a pozíció. A Party és a Bébee nagyon táltos. Küzdünk, hogy megtartsuk a harmadik helyet, melyet végül sikerül. A Nomád és a Macskapecérek újra elhúznak. Eldöntik egymás között, végül a Gatto javára. Nem vagyok boldog, de legalább megvan a harmadik. Utánunk a Party és a Bébee. Hamar beér mindenki. A Forza láthatóan szenved a genakkerezéssel. Nem hiába, eddig nem volt dolguk asszimetrikus hátszélvitorlával. Ez egy másik műfaj, de hamar bele fognak jönni. IsaPur, Lilly is bontogatja a szárnyait, nem féltem őket. Nagy gratula a Party-nak. Teli taklival tolják hárman. No nem azért, mert ennyire menők, hanem technikai kényszerből, de példásan be van állítva a verda, nagyon jól mennek vele. Hátszélben pedig határozottan a leggyorsabbak..

4. Futam

Szinte mindenki teljesen kireffel. A szél csökken, és ahogy lenni szokott, elkezd forogni. Szeretem az ilyet, de nehéz döntést hozni. Alapból a part felé mennék, de a víz felé láthatóan több a szél. A rajt végre elég jól sikerül, már nincsenek látványos sebesség-különbségek. Húzzuk a pálya közepén, kitesszük a part felé, de jön a Nomád és visszaforgat. A pálya tetején hívogató szélcsík, attól remélem a megváltást. Sajnos előtte lyuk, de kitartok (félig kényszerből), hátha tompulást hoz. Hát nem. Felpörög, anyázok. Közben persze a part felől óriás szélváltó. A rajtban kiforduló IsaPur toronymagasan vezet, húzza magával a Bébee-t.

Pillanatok alatt óriásit veszítünk. Mi vagyunk a legmesszebb a fordulótól és egy felpörgő, pálya-teteji moslékban dagonyázunk. A srácok először tapasztalják meg, hogy tudok igazán csúnyán beszélni. 6.-7. helyen fordulunk gigantikus hátrányban. Az eleje már nagyon messze jár. Genyó fel, mindenki kihalzol a part felé. Örülök neki, mert kétélű fegyver a korábbi szélforduló felé vitorlázni, valamint így esélyünk van elszakadni. Kihúzzuk a víz felé. Egyedül a Lilly tart velünk erre. Sokkal jobb itt a szél, amúgy atom haláltakk. Sokkal gyorsabbak vagyunk a pálya másik oldalán haladókkal szemben, de sajnos nem számolok azzal, hogy a pálya part felőli oldala el van fordulva, így kissé túlhúzzuk.

A kapunál a többiek tompán evickélnek, mi meg élesen genakkerezünk. Gabesz nehéz leszedést old meg parádésan, a srácok jól asszisztálnak. Tetszik, előbb utóbb összeállunk egy képpé. Nagyképpé! ☺

Hiába hoztuk vissza magunkat az élők közé, még mindig a 6.-ak vagyunk.. de legalább lőtávolban. Ervin és Márkó különcsatát vív. Okosan kiteszik újra a part felé, bár én biztos nem merném falig húzni, mert nagy a kockázat, hogy ami elfordult az visszafordul… meg amúgy sem. ☺ Ettől függetlenül Márkónak lett igaza, és még az IsaPurt is megelőzte. Példásan vitorláznak. A többiek is a pálya jobb oldalát lovagolják, de nem annyira a szélén. Mi kitartunk a bal oldal mellett, mert a frissülés már láthatóan felülírja az előző kört. A pálya tetején ismét bríz, meg kell célozni. Odaérünk és ott is a parádés szél, kis balos lift hátán. A többiek középen szenvednek, egy pillanat alatt óriásit nyerünk. Az éllovasok messze vannak, őket már nem érinti jelentősen a változás. A Nomáddal együtt érünk a krajcbójához. Bár tisztán elöl vannak, a leejtés jobban sikerül nekünk, így a terelőnél már belső helyünk van. A Nomád jobbra van bekötve és Ákos körbenézés nélkül kihalzol. Nagyot korrigálok, hogy ne álljunk beléjük a cerkával. Kiabálunk, óvunk verbálisan, mert nincs a hajón óvózászló. (Elég amatőr, tudom, de a vízen realizáltuk a hiányát) ☺ Nomád markánsan kihúzza a part felé a többiekkel együtt. Mi ennek nagyon örülünk és láthatóan gyorsabban, szinte tengelyben robogunk a cél felé. Annyival frissebb ez az oldal, hogy az IsaPur lőtávolba kerül. Utolérjük őket. Nem törődöm már a széllel. Már csak hibára akarom kényszeríteni Ervinéket. Közvetlen mögöttük vagyunk, Kása már csak a halzolásra koncentrál. Belső halzzal próbálkozunk, tovább csökkentjük a távolságot, de az IsaPur hidegvérrel megtartja a 2. pozícióját. Ügyesek és már rutinosak is. Nem izgulták el a végét. Gratula külön ezért is. És óriási gratula a Bébee-nek is, akik behúzták életük első futamgyőzelmét! Megéredmelték, már nagyon értett nekik! Éljen!

A kép margójára: Esküszöm akartam találni egy képet a Bébee-ről, de mivel a fotós csak az első két futamot lőtte, így csak ez van.. A kép címe: Márkó, élesedj és gyorsulj! ☺ ☺ ☺

Mi óriásit mentettünk. Nagyon jó a hangulat a hajón, a sírból hoztuk vissza. Ezen kívül az éllovasok is betliztek, megvan a kiejtőjük! Dupla Éljen!

Délután aztán megindul a hülyeség. Nagyon jó a hangulat, Ákos hamar vidám huszárrá változik. Dezső már a büfében vár kikötéskor, gyorsan elérjük a kívánt állapotot. Kaja, tavalyi eredményhirdetés.

Ezúton is gratulálok a Nomád, valamint a Gatto csapatának a tavalyi helyezésekért, valamint hadd gratuláljak még Krézinek, Tibinek, Gergőnek a Bootytime parádés tavalyi teljesítményét is! ÉLJEN!

Osztálygyűlés: Ákos fantasztikus beszédet mond, de már annyi van a fejében, hogy elfeljt előjönni az osztálypénz kérdésével. ☺ Fundák Gyuri is tiszteletét teszi. Drága pezsgőt, hatalmas kupát oszt a tavalyi ranglista éllovasoknak, tehát a Booty-Kunok-Katze triónak. ÉLJEN! Jó a hangulat, a végén még ótvarkodunk egyet a Marina büfében: Csümböllékes hús vájúból időre pözsgővel. Ákos egy korai szökéssel, utcahosszal nyeri a sárga trikót. ☺ A sok röhögés hatására helyreáll a fürdéstől kilengett szívritmusom. Éljen!

Vasárnap

Vasárnap zúzda. Leértünk a kikötőbe, ahol nagy csörömpölés és halasztás várt ránk. A nap előrehaladtával egyre kedvezőtlenebb előrejelzéseket kaptunk. Mindenki meg volt győződve, hogy nem megyünk ki. A szombaton megrendezett 4 futam után olyan szinten lepett meg minket az indulás, hogy csak pislogtam. Voltunk már kint ekkora szélben, de az valamilyen szinten kényszerhelyzet volt. Most nincs ilyen, de Dávid Juliék (amúgy nagyon becsülendő módon) sportolni jöttek. Az más kérdés, hogy egy J24, vagy egy Elliott mennyire kezelhető ilyen körülmények között.

Mindenesetre fültanúja voltam, amint Temesfői Zénó konkrétan bemondja, hogy le van mindenki szarva, a #EliteClass-nek ez sok. ☺ Meggyőződésem, hogy a „felsőpolcos vitorlázók” miatt kell nem kevés többletköltséget vállalnunk az 50 millás biztosítással, igazán kijöhettek volna egy káresemény-futamra!

Olyan szinten nem számított senki a kifutásra, hogy a Forza konkrétan lemaradt a rajtról, mert épp rántott velőt kajáltak rizibizivel a Sorompóban. Szintén fültanúja voltam, amikor Dávid Juli azt találta mondani, hogy csak 12-13 csomó fúj odakint. JA, az alapszél néha. Mondanom sem kell, hogy kifutáskor már 25 csomós szeleket mértünk.. mindegy, tényleg vitorlázni jöttünk ide. Inkább ez, mint a szélcsend.

5. Futam

Szokásos forgatókönyv: Hiába rajtolunk jót, hiába van reffelt fock, szenvedünk. Egyszerűen nekünk most kéne a kettes reff. Aki tud, így is megy. A Nomád lekési a rajtot vagy 20 mp-el. Nekünk ez már mindegy, nekünk a Party az ellenfél, már nincs esélyünk megfogni az elsőket. A Party is lekési a rajtot, nekünk ez így jó. Gergőék viszont brutál gyorsak, meggyőződésem, hogy ők mentek a hétvégén a legjobban krajcban. Kevés élősúllyal, mégis nagyon szépen haladtak. A Nomád is szépen feljön, a bójához egymás mellett érünk, de még fordulnunk kell. Még a layline előtt megtesszük, a Nomád kissé túlhúzza, mintha nem venné észre a pályajelet. A bója fölött találkozunk egy lehetetlen helyzetben. Ákosék még nem vették a bóját, de lekereszteznek, kiforgatnak. Megy a kiabálás rendesen. Sokat veszít mindkét hajó. Tibiék közben csendben elnyúlnak, míg a Party szépen a nyakunkba hullik. A parton megbeszéltük a srácokkal a dolgot, levontuk a tanulságokat. Éljen!

Pillangó, a kapunál pedig nagyot hibázunk. Nem sikerül felélesedni, a Party hamar legyalogol és elnyúlik. A Nomád is.

Amire felérünk, 4.-ek vagyunk nagy hátránnyal és vészesen közel a Bébee. Közben Ákosék valahogy utolérik Tibiéket, nagy meccs kezdődik. A futamgyőztes nyeri a Kenese OD-t! Tibiék ügyesen kireffelnek hátszélben és ezzel bebiztosítják az elsőségüket. A Nomádnak ez kissé lassabban megy, nekik már csak egy jó genakkerezés lehetne az esély, de végül úgy döntenek, hogy csak a hülye genakkerezik ekkora pöffökben. ☺ Főleg, hogy van idő még egy futamra.

Nagy a hátrányunk, elfut a pulykaméreg. Vesszük a bóját és kihalzolunk part felé. A pillangózó hármas nagyon együtt, de kissé elfordult a pálya, nem teljesen tengelyben vitorláznak. A szél egy pillanatra kihagy, bemondom, hogy cerka ki. Visszahalzolunk backboard-ra és fel a gúnya. Életem egyik legnagyobb vágtatása kezdődik. Megjön egy szokásos 20 plusszos nyomás, elkezdünk pattogni a vízen. Hátborzongató érzés, úgy közelítünk az élbolyhoz, mint a lejtőn elszabadult úthenger: gyorsulva, megállíthatatlanul. ☺ Dani keze leszakad, egyre csúszik feljebb a genakker tack. Egy pillanatra ránézek a sebességre. 13,5. Ilyet még nem láttam hajón. A legszebb, hogy most jön az igazi tutulás, de sajnos utolérjük a versenyben vezető J24-et és meg kell ejtenünk. Simán fölé mentünk volna ennek a sebességnek, ha nem kellene beengednünk Rauschékat a célba. Nagyot hoztunk a többieken, de nem tudtuk megverni őket. Levitorlázunk a térképről, mire le tudjuk venni a sárkányt. Nagyon brutál most a szél, de a srácok megoldják. Jövünk vissza, mire kiderül, hogy nincs több futam. Na ennek semmi értelme. Ha kihoznak, akkor miért nincs több? Félreértés ne essék, nem bántam, de ez nekem azt mondja, hogy túlvállalta magát a rendező. Közben eltörik az egyik telilatni, úgyhogy grósz le, mielőtt kilyukad a vitorla. Ákosék két latnit hagytak el, nagy szerencse, hogy komolyabb anyagi kár nélkül megvan mindenki. Sajnos a kikötőben látjuk, hogy az Emmán elrepedt az árboc alatti borda, tehát lesz vele dolgunk Csopakig.

Gratulálunk a győztes Il Gatto csapatnak! Tibiék sorozatban a második OD Trophy-t nyerik nagyon magabiztosan. Faszák vagytok, de Tibi, most már ideje pihenni! ☺

Gratula a Nomádnak is, öröm volt látni, ahogy Ákos a győzelemért küzd a Nomád hírnevéhez méltóan.

Szintén gratulálok az Emma legénységnek. Némán tűrték sorsukat, könnyes szemmel néztek vissza az évekre, amikor nem kiabált velük senki, nem száradt a kapitányuk fröcsögő nyála a tarkójukon. Szépen helytálltak ilyen körülmények között is. Nem volt egy hálás kezdet.. Magamnak nem gratulálok, mert szerény ember vagyok. ☺ Azért sem, mert alapvetően nem teljesítettem jól, bár azt hiszem nem lehetünk elégedetlenek egy harmadik hellyel így az elején.

Art Mooney különdíjat érdemel a Party. Gladiátorként küzdöttek, ha kellett reff nélkül is brutál jól mentek. Ne feledjük el, hogy Attila komoly térdműtéten van túl, mégis majdnem dobogósak lettek. 1 ponttal mögöttünk, lélektani előnnyel mentek volna bele a 6. futamba..

Az IsaPur tovább fejlődött. A 4. futamon óriásit mentek, karnyújtásra volt a győzelem, de ami a legfontosabb, hogy egyenletes volt a teljesítményük. Bírom Ervin és a fiúk lelkesedését. Éljen!

A Bébee megszerezte első futamgyőzelmét, nagyot mentek a csajok! ☺ Mióta a Bernát eljött Keszthelyről, övék a legmesszebbről jövő egység különdíja is. Nekik alapvetően befolyásolta az eredményüket az első két futam elvesztése, de összességében szerintem a fonyódiak elégedetten és büszkén indultak haza.. Vasárnap délután 4-kor! Áuu

A Forza ígéretét betartva eljött és egy nagyon ígéretes csapatot láthattunk. Szimpatikus srácok, bár nem láttam, hogy rendesen piáltak volna. Na mindegy, ahogy a genakkerezésbe, ebbe is belejöttök! ☺

Lilly Elliott-ról elmondhatjuk, hogy a legszebb állapotú és a legjobb ivararányú hajó volt a hétvégén. Irigyeltem is Ferit, meg nem is. ☺ Sajnos csak 3 érvényes futamot teljesítettek, de azt elég meggyőzően. Nem szívbajosak, jó a verda, jók a vitorlák és nagyon hamar előrébb fognak kerülni.

Jó hírekkel szolgált a jövőre nézve Tóth Peti, ugyanis a Lurkó tervezi a Csopak OD-től indulását!! Éljen!

Plusz Bernát, Pegazus, Unicornis… földöntúli szám lebeg a szemem előtt!

Mit is mondtam arról, hogy alig emlékszem valamire? Durva, de ahogy elkezdi írni az ember, úgy jönnek vissza az emlékek. Bocs, és kösz a kitartást.

Baráti üdvözlettel:
Ádám