2019 Nagyhajós OB Beszámoló, ISA PUR
Előkészületek
Füred ODn, két héttel a bajnokság előtt – az alapcsapat -Bércesi, Lack, Musulin legénység- indult, jó felkészülés volt.
Aug. 21
erős szél miatt a kidaruzás elmaradt, este a Pali helyére beugró Krézi és Gábor alaposan lekefélte a hajó alját.
Aug. 22.
Áthajózás négyesben,1 és negyed óra alatt Földvár-Füred kikötői távolság motorral általában biztosan teljesíthető. Parti halasztást megunva kora délután a Hajógyári öböl előtti brízekben gyakorló vitorlázás, minden manővert tudtunk végezni, a munkamegosztás és a fontosabb helyezkedéseket, mozgásokat sikerült tisztázni( Krézi először vitorlázott velünk). Aztán két nap múlva elmondhatta Krézi Palinak, hogy igyekezzen, mert vele még nem hibáztunk -:), köszi Krézi a beugrást!
Aug. 23.
Parti halasztásra számítva és Krézit Füreden hagyva arra készültünk, hogy majd átmegyünk Földvárról a versenyterületre, ha kapunk jelzést, hogy vége a parti halasztásnak. Lélekben és fennhangon én arra készültem, hogy futam sem lesz és nem voltunk indulásra készen, amikor Krézi jelezte, hogy kijött az Emmával, látva hogy van szél. A parti halasztás végéről nem is értesülve hajóig így kb. fél óra alatt értünk és a gyors pályakitűzés és rajtolás miatt a THE után jártunk, amikor az Elliott rajtolt. Legfeljebb a Stég büfénél menetkészen ücsörögve vagy Öreg Tihanyban lángosozva lehet biztonsággal elérni a rajtot, ha kapunk pontos jelzést a parti halasztás végéről. Szélforduló majd pályarövidítési kísérlet után szél leállás miatt lelőtték a futamot, nagy tanulság volt , nekünk ingyen. Jött a parti halasztás, kikötőbe menet előtt vizen bandázás és közben további hajóalj mosás. A kikötői tengés-lengésre ráunva, a hajóval motorozva visszaindultunk ketten Gáborral, hogy a társasági vacsorára majd visszajövünk kocsival. THE és a kút között erős rendőri csapat „rontott” ránk a nád takarásából kibújva , nagy sebességgel. Csak a száradó fürdőgatyákat és a persinget volt időnk lerángatni , már jött is a parancs, hogy állítsam meg a motort. Rövid egyezkedés ( a versenylobogó fennléte nem, de talán a THE kikötőből történő kimotorozásra hivatkozás ( amúgy fake news) elég volt a büntetés elkerüléséhez) és fejtágítás után kaptuk a felkérést, hogy akkor innentől vitorlázzunk. Ezt szívesen bevállaltam, minthogy közelebb jöjjön és megkérjen, hogy „fújjon bele a szondába”. Szél nem volt , így előbb a bezsákolt fockot, majd a genakkert is elő kellett vennünk, hogy valahogy átevickéljünk az öt percenként induló kompok között a nyugati medencébe, a mögöttünk hosszan sasoló rendőrök szemét a hátunkban érezve. Így a lelőtt futam után mi az esti társasági vacsorát is kénytelenek voltunk ejteni. Újabb tanulság, szintén olcsón.
Aug. 24.
Reggel korán motorozás (ilyenkor a rendőrök még csak az eligazító kávéjukat isszák) a 9-re előrehozott rajthoz és hogy előtte Palit és Lazo-t fel tudjuk venni a mólón és legyen időnk közösen bemelegíteni.
Futamokról: Általában közepesen rajtoltam, inkább luvban, de volt egy gyenge rajt , egy lekésett rajt és egy-két elfogadható rajtom is.
A 4. futam előtti gyengülő szélben egy grósszal ugyan , de krajcolva beszélgettünk, majd nézegettük ( állítgattuk) a vitorla beállításokat, amikor rájöttünk, hogy távol tőlünk mozgolódnak,… sőt a 30-asok versenyeznek… sőt az Elliottok rajtolnak! Nem értünk vissza a rajtvonal mögé a 4 perccel az indulás után sem . Többet nem fordítunk hátat a mezőnynek és távolodunk el ennyire a rendező hajótól (működő rádió nélkül…). Újabb tanulság, drága áron.
Aug 25.
Ismét 9 órai kezdés, hajót Füreden hagytuk, a motor nélküli indulásban a Fabula dobott kötelet segítségül, hogy kihúzzon bennünket a kikötő elé, ezúton is köszönet érte!
Több fej-fej melletti csatát vívtunk egy –egy szakaszon, amiből többször nem mi jöttünk ki győztesen( Bébee, Il Gatto, Nomád, Pegazus). Nem volt haváriánk, szinte minden manőver jól sikerült- elismerés és köszönet legénységnek!- , sebességi gondok továbbra is mutatkoztak, amin némi vitorlaállítással és jobb hajókezeléssel kellene javítanom.
Elképesztő hínárcsomókat szedett le Lazo minden alkalommal, amikor futam után megnézte a kielt, nyilván ez másokat is sújtott. Ez a sok hínár kicsit lutrivá is teszi a versenyt, mert nem lehet tudni , hogy ki milyen hendikeppel vitorlázik. Felmerül a kérdés , hogy van-e ennél jobb időszak a bajnokság megrendezésére , amikor biztosabb a szél és kevesebb a hínár( nem áprilisra gondolok -J, és talán két hétvégén is meg lehetne rendezni ) – Persze az élen lévők mindezekkel együtt is el tudtak szakadni a mögöttük levőktől( általában futamonként is és összesítésben egyaránt) és egyértelműen megérdemelten.
Jó verseny volt, jó rendezőkkel ( a két nap szélcsendet szívesen megspóroltuk volna, duplán rossz azoknak , akik szabadságon vannak ilyenkor), kiváló társaságban parton és vizen, kösz mindenkinek!